دهنگ

ميگن از قديم يكي از اهداف افرادي كه به قبايل مختلف حمله ور مي شدند،به دست آوردن آب بوده.البته شايد در آينده نيز چنين شود!
از قديم الايام آب ارزش خاصي داشته است و از نيازهاي اوليه ي بشر بوده و هست.مردم ما نيز(علي الخصوص در چند دهه ي اخير) به اهميت اين مايه ي گران بها آگاهند.به گونه اي كه در بعضي خانه ها(علي الخصوص خانه هاي قديمي) در قسمتی از منزلشان چاه حفر نموده  بودند.البته بعضي از جوانان حال نيز در انديشه ي اين اقدام هستند،ولي آيا واقعا راهكار اين است؟اگر قرار باشد همه چاه حفر كنند جه بر سر ما مي آيد؟!
ما براي جلوگيري از اتفاقاتي كه در آينده شايد رخ دهد،پيشنهاداتي داريم كه در اينجا به ترتيب اولويت به آن اشاره خواهيم كرد:
1) تغيير دادن مسير حركت مخزن آب اصلي:راهكار اصلي اين است كه آب مخزن اصلي به سوي اين روستا روان گردد.در حال حاضر اين آب به مدت حدود 5 سال است كه به سمت تدرويه در جريان است! ما پيشنهاد ميكنيم كه به صورت مقطعي(هر 5 سال يك بار) مسير جريان مخزن آب اصلي را تغيير دهند و در حال حاضر بايست اين آب به سمت دهنگ روانه گردد"چراغي كه در خانه رواست در مسجد حرام است".البته اين راهكار به سمع و نظر شورا و دهيار محترم رسانده شده،ولي اينكه چرا اجرا نمي شود،خود جاي بسي بحث دارد!! كه در صورت نياز ما در روزاي آتي به آن خواهيم پرداخت.
2) ايجاد سد:بايست قبل از اينكه به فكر برداشت آب سفره ي زيرزميني(از طريق حفر چاه) باشند ابتدا حجم آن را محاسبه كنند.در حال حاضر ما نه تنها ذخيره ي آب نداريم بلكه همين مقدار اندك،با كندن چاه،موجب شده اوضاع  وخيم تر شود.بحث ايجاد سد از مدت ها بوده و هست ولي هنوز اقداماتي صورت نگرفته است.البته همين اواخر صحبت هايي شده است كه با حفر چاه سد را هم ايجاد مي كنند اما معمولا اول سد ميزنن بعد چاه حفر ميكنند نه اينكه اول چاه حفر كنند بعدا بگويند كه ما سد ميزنيم("وعده ي سر خرمن")
3)استفاده از  تلمبه های کشاورزی در فصل خاص: ما اعتقاد داريم كه مصالح و منافع مردم بر هر چيز و هر كسي ارجحيت دارد؛زمانيكه مردم ما آب نداشته باشند،چرا بايد يه عده همه روزه آب را براي كشاورزي و مزارع خود به كار برند؟در صورتیکه می توانند با فصل بندی کردن (مثلا از خرداد ماه الی مهر ماه)تا حدودی مشکل کم آبی را حل کنند.
البته اگر باز راهكاري از سوي كسي پيشنهاد شود ما صميمانه آن را مي پذيريم.پيشنهادتان را با ما در ميان بگذاريد.

 

بيش بيني:در صورتيكه روال به همين منوال پيش رود و تدبيري انديشيده نشود ما پيش بيني ميكنيم كه مردم ما در تنگناي بيشتري قرار خواهند گرفت.

+نوشته شده در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

ما می خواهیم شما را از آنچه در این روستا اتفاق افتاده یا در حال وقوع است،مطلع کنیم(چون پیش زمینه ی فکری ما این است که خیلی از مسائلمون مبهم و غیر شفاف است و عمدتا ضرر آن به اهالی یا مردم خود ما وارد می شود). در اصل ما می خواهیم حاشیه ها را کنار بزنیم و واقعیت ها را مطرح کنیم.

ما پیش بینی می کنیم که بعضی افراد خاص،قصد تخریب ما را خواهند کرد ولی از همین جا می گوییم که ما به هیچ حزبی تعلق نداریم و فقط در پی ترقی، آبادی و آگاهی دادن مردم هستیم.

ما قصد تخریب یا خدشه دار کردن فردی را نداریم ولی از این که از خیلی از مسائل ساده بگذریم ابا داریم چون وجدان ما این اجازه را به ما نمی دهد که آسوده باشیم و نسبت به مسائل متعدد بی تفاوت باشیم.

این وبلاگ متعلق به حلف الفضول است.گروهی از مردم همین روستا که متعهد شدند حرف حق و حقیقت را مطرح کنند،بدون جانبداری از فرد یا افرادی تنها منفعت و مصلحت مردم را در نظر بگیرند. ما بر آنیم تا حداقل کاری که می توانیم برای آگاهی دادن به شما انجام دهیم.

 

حال قضاوت کردن با شماست....

 

همشهري محترم،براي اينكه شما بتوانيد از مطلب هاي مطرح شده،بهره ببريد،قبل از هر اقدامي مي بايست با ديد و افكاري باز(بدون سو ظن) مطالب را دنبال كنيد.خود را بي طرف جلوه نماييد،و صرفا در جستجوي واقعيت باشيد.در صورتيكه شما با ديد سياسي و تمايل حزبي به حزب خاصي وارد شويد شما نمي توانيد استفاده ي كافي و وافي را ببريد.زمانيكه هر كدام از ماها با انديشه ي منطقي،معنوي،عدالت محوري و.......وارد شويم خود به خود نيرويي از درون ما را به سمت ترقي و حمايت از مردم و روستا سوق ميدهد

 

و در نهایت اگر شما خواهان ارتباط با ما هستید،نظرتان را به صورت خصوصی و یا به ایمیل همین وبلاگ ارسال نمایید

 

 

+نوشته شده در یک شنبه 16 شهريور 1398برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |