دهنگ

وقتی چیزی میره زیر خاک،ارزشش دو چندان میشه ولی وقتی چیزی رو خاک میگیره از ارزش میفته!! فلسفه ی عجیبیه؛از یک طرف میگیم خاکی هستیم،ار طرف دیگه خاکو کنار میزنیم.بچه ها وقتی زمین میخورن کاری به خاکی بودن لباسشون ندارن اما وقتی پیش ما بزرگترها میان تازه می فهمن خاکی بودن بده.کم کم مثل ماها فکر می کنند و مثل ماها عمل می کنند:خیلی زود بهشون یاد میدیم اینگونه باشند نه آنطور که خودشون دوست دارن!

هر چه بزرگتر میشی از زمین خوردن و خاکی شدن فاصله میگیری از طرف دیگه مایلی خودتو صاحب خاک کنی.من موندم ما چرا از خاکی شدن فرار میکنیم ولی از خاک داشتن لذت میبریم؟!!

بابا میگه: وقتی خاک داری احترام هم داری،واسه خودت و دیگران کسی هستی...مهم تر از همه اینکه مردم راحتتر و بهتر قبولت میکنند.

- خاکو چه جوری میشه گیر آورد؟

- از راه قدرت...هر که بامش بیش،برفش بیشتر

- پس تکلیف بقیه چی میشه؟

- کافیه اونا رو رام کنی.همین!

- ولی آخه چجوری؟!!!

- خودت به مرور میفهمی...

+نوشته شده در پنج شنبه 30 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

آب آشامیدنی:

آب آشامیدنی ، آب گوارائی است که عوامل فیزیکی ، شیمیایی و بیولوژیکی آن در حد استانداردهای مصوب باشد و مصرف آن عارضه سوئی در کوتاه مدت یا دراز مدت در انسان ایجاد نکند.

کلرینه کردن آب آشامیدنی با محلول کلر ( یک درصد ) :خطرهای زیست شناختی شامل بیماریهای منتقله بوسیله آب به سبب عوامل زنده یا میزبان آبزی موجود در آب می باشد و مهمترین بیماریهایی که از این طریق قابل سرایت به انسان می باشد عبارت است از بیماریهای عفونی روده ای مانند حصبه ، اسهال خونی ، وبا و بیماریهای انگلی نظیر پیوک ، اسکاریوزیس وبیماریهای ناشی از ویروس مانند فلج اطفال ، هپاتیت.برای خانوارهای فاقد لوله کشی و شبکه توزیع آب سالم و کوچ نشینان بهترین روش گند زدایی و تهیه آب آشامیدنی سالم استفاده از محلول کلر یک درصد است .جهت تهیه پانزده گرم یا یک قاشق غذاخوری یا 3قاشق مرباخوری از پودر پرکلرین را در یک بطری تیره رنگ با ظرفیت یک لیتر ریخته و مقدار یک لیتر آب به آن اضافه می کنیم سپس از این محلول به ازای هر لیتر آب 7 تا 3 قطره اضافه کرده و پس از 30 دقیقه در صورت مطلوب بودن میزان کلر باقیمانده مصرف می کنیم .معمولا برای استفاده در خانوارها از ظروف 20 لیتری استفاده می شود که به ازای هر 20 لیتر یک قاشق غذاخوری از محلول کلر مادر استفاده می شود.

جهت پیشگیری از بیماریهای منتقله توسط آب راههای زیر توصیه می شود :
1- بهبود کیفیت آبهای آشامیدنی

2- افزایش کمی مقادیر آب مصرفی

3- عدم استفاده از دیگر منابع غیر بهداشتی حتی به طور موقت

4- بهبود شرایط دسترسی و قابل اعتماد و بهداشتی بودن آبهای مورد مصرف در منازل

5- ارتقاء سطح بهداشت جامعه از طریق اطلاع رسانی

6- کاهش تماس با آبهای آلوده

7- کاهش آلودگی منابع آب سطحی با مدفوع و فاضلابها

8- بهبود شرایط آبهای سطحی                                                                                                                 

 9-کاهش ارتباط افراد با جایگاههای آبی آلوده

+نوشته شده در چهار شنبه 29 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |


شما همشهريان محترم مي توانيد در اين قسمت نظرات و پيشنهادات خود را در امر شرایط واگذاري زمين،مطرح نماييد.ما راهكارهاي شما همشهريان را جمع بندي كرده و در نظرسنجی بار دیگر رای گیری می نماییم سپس آن را به سمع و نظر مسئولين مربوطه مي رسانيم.
از دیدگاه شما جوانان و فرزندان ما براي برخورداري از زمين،بايست داراي چه شرايطي باشند؟


 در ضمن در نظر سنجي جديد ما نيز(كه در همين خصوص است)شركت نماييد.
 

+نوشته شده در شنبه 25 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |


ساختار ذهني ما به گونه ايست كه پس از مدتي اندك زود با شرايط جديد اخت ميگيريم.حال اين شرايط خواه سخت و دشوار باشد يا خوب و مطابق ميل ما.قطعا در حالت دوم ذهن زودتر به آن سمت گرايش پيدا ميكند.انسان شناسان متعددي قرن ها در پي آنند كه ذهن انسان را به كنترل خود در آورند.از جمله يكي از همين راهكارها اعلام جنگ نرم است كه اغلب در قالب فرهنگ تجلي مي يابد.اگر به كشورهاي استعمار يافته نظر افكنيد زود متوجه مي شويد كه استعمار چگونه فرهنگ آن كشور را به تصرف خود در مياورد.شايد اين روزا از آنچه در انتظارمان است غافليم،هميشه غفلت فرصتي حياتي براي دشمنان بوده است. آنها همواره از طرق مختلف و با پي بردن به نيازهاي مردم سعي در تغيير دادن اذهان آنها كرده اند. حربه اي كه اين روزها آنها از آن بهره مي برند همين كانال هاي ماهواره اي  است كه عمدتا در جهت حرمت شكني يا همان پرده دري در بين اعضاي خانواده هاست.جعبه ي سياه(تلويزيون) فاصله ي عميقي بين خود فرد و ديكران ايجاد كرده است.
هميشه حرف هاي نگفته به كام مردم خوشآيندتر است تا حرف هاي تكراري! و اين ترفنديست كه دشمنان با شناخت انديشه و ذهن ما مدام به آن دامن مي زنند تا ما را به آن متمايل سازند.
ذهن فرد در وهله ي اول سعي در كتمان آنچه را كه ميبيند ميكند اما به مرور به اين شبكه ها عادت ميكند به گونه اي كه در كنار ساير اعضاي خانواده نظاره گر برخي صحنه هاي مبتذل مي شود.اگر والدين ميدانستند كه اين صحنه ها تا به چه اندازه بر فرزندان آنها تاثير ميگذارد هيج گاه دست به چنين قتلي نمي زدند.فرزندان بعد از تماشاي اين فيلم ها،ابتدا شرم و عفاف در نزدشان رنگ مي بازد.سپس در رويا و ذهنشان اميالشان را جستجو ميكنند و در اولين فرصت به خواسته ي شهوانيشان پاسخ ميدهند....

+نوشته شده در جمعه 24 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |


همين ديروز بود كه سر ماجراي خاك كلي با بابا بگو مگو كردم.بابا هم كم نذاشت و آخر سر تو ملاجم زد و گفت:"خاك بر سرت"،من نميدونم چرا وقتي به يكي ميگن"خاك بر سرت" طرف بهش برميخوره.مگه آخرش سر همه ي ماها زير خاك نميره!
تازه خاك خودش كلي ارزش هم داره...
خاك اينجا و اونجا هم فرق ميكنه....بعضي خاك ها به درد كاراي خاص ميخوره خيلي كم پيدا ميشه كه خاكي بي خاصيت باشه.
روزي آور خيلي از خونواده ها همين خاكه...از همه ي اينا كه بگذريم تازه ميفهميم كه اساس خيلي از چيزا خاكه...اينجوري ميشه كه خاك براي مردم باارزش ميشه.
 

+نوشته شده در پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

نگاهی به اطرافتان کنید؛از دوستان قدیمیتان شروع کنید....خیلی زود در میابید که چقدر انسانها در حال تغییرند؛حتی طبیعت هم مدام رنگ می دهد.برای خیلی از حیوانات ،تغییر،مستلزم بقا و ادامه ی زندگی ست.تغییر از خاصیت انسان هست:

  "حرکت خنثی در جهان وجود ندارد،هر حرکتی یا موجب ترقّی شما می شود یا اینکه شما را به عقب باز می گرداند"

+نوشته شده در دو شنبه 20 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

آن چه که به عنوان معضلات آموزشی همیشه و درهمه جا مورد توجه و بررسی مسولان و مربیان آموزشی و پرورشی قرار می گیرد،امروزه بذل توجه بیشتر و بررسی عمیق تری را ایجاب می کند.در دنیای امروز حجم یافته ها و پیشرفتها آنقدر زیاد است که به قول یکی از متفکران آنچه در یک روز در نیمه دوم قرن بیستم اتفاق می افتد ، گاهی معادل با یکصد سال اکتشاف قرون گذشته به حساب می آید.امروزه گروه عظیمی از هم میهنان ما نیاز به تحصیل و در نتیجه پیشرفت را یکی از نیازهای اساسی خود می دانند، امروزه توده ی عظیمی از انسانها بایستی از حداقل دانش روز برخوردار باشند و این حداقل را نمی توان دست کم گرفت،چه این حداقل از مجموع چندین برابر حداکثر چند قرن گذشته بسیار بزرگتر و بیشتر و دارای کیفیتی کاملا متفاوت است.ما امروزه به نقش آموزش و تحصیلات آکادمیک در دگرگونی جامعه و حتی در دگرگونی رفتار افراد جامعه و به طور کلی از نقش آن در رشد فرهنگی و به عبارت دیگر در تحول شیوه ی عمومی زندگی مردم آگاهیم .با وجود همه اینها دلایل و علل افت تحصیلی دانش آموزانمان ،کاهش چشمگیر قبول شدگانمان در کنکور سراسری در سال های اخیر را در کدامین عوامل می توان جستجو کرد؟آیا این عوامل را فقط در عدم انگیزه کافی دانش آموزان و کمرنگ شدن میل آنها به مدرسه می توان خلاصه کرد و اگر چنین است چرا؟یا عوامل دیگری هم در عدم راه یابی دانش آموزانمان به تحصیلات نوین آکادمیک دخیل است؟  

در نظرسنجی ما شرکت نمایید.

+نوشته شده در شنبه 18 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |


آقای سید علی محمد نیا خطبه این هفته را به بررسی آثار غرور بر جوامع گذشته اختصاص دادند
ایشان در ابتدای خطبه با یادآوری مرگ و کسانی که دیگر بین ما نیستند گفتند آنها هم مثل ما برای زندگی خود هدف و برنامه هایی داشتند اما اجلشان فرا رسید و فرصت ماندن در دنیا را از آنها گرفت.
غفلت از مرگ و غافل شدن از یاد خدا موجب مغرور شدن انسانها و غرور باعث نابودی آنها می شود.
ایشان در ادامه به بیان داستان هایی از جوامع و افرادی پرداختند که به خاطر دارایی و فضایلی که نسبت به دیگر افراد داشتند خدا را فراموش کرده و او را از یاد بردند و دست به تباهی،فساد و بی بندوباری زدند تا اینکه خدا عذاب خود را بر آنها نازل کرد و همه آنها را نابود ساخت.
آقای محمد نیا چند مورد تأمل برانگیز را بیان کردند که ما در اینجا فقط یکی از آنها را می آوریم: حادثه ای که در سال 1912رخ داد و کشتی تایتانیک بزرگترین کشتی جهان که دارای پیشرفته ترین تکنولوژی زمان خود بود به راحتی در اثر برخورد با یک کوه یخی غرق شد در حالی که سرنشینان و سازندگان آن فکر می کردند که این کشتی غول پیکر هرگز غرق نخواهد شد ، اما قدرت خداوند بالاتر از این حرفاست و هیچ چیزی یارای مقابله با آن را ندارد اگر خدای سبحان اراده کند در یک چشم به هم زدن، دنیا و مافیهای آن را نابود می کند

+نوشته شده در جمعه 17 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |


بچه كه بوديم خيلي هواي همو داشتيم دستامون توي دست هم بود توي يه نيمكت درس ميخونديم اما خيلي زود اين شوق از سرمون پريد؛يه روز كه رفته بوديم لب حوض ،بچه ها هي بالا پايين مي پريدن،همه خوشحال بودن...بعضي ها دوست نداشتن بيان بالاي حوض اما دوستم حتي يه بار هم پايين نپريد.از بايين دستمو براش دراز كرده بودم:بپر خودم ميگيرمت.
توي چشماش چيز عجيبي برق ميزد
بهم نگاه كرد: من نمي پرم... من دوست ندارم بيام پايين.
از اون روز به بعد اون هميشه دوست داشت بالا بمونه،خودشو ازم جدا ميكرد.حتي جواب سلاممو با سر سنگيني ميداد.احساس كوچك شدن ديگه برام قابل تحمل نبود.تصميم گرفتم ديگه نرم دنبالش.ديگه دوستيمونو تموم كنم.اون خيلي زودتر از من اين تصميمو گرفته بود.اين من بودم كه اذيت ميشدم،شايد الكي به فردا دلخوش بودم....اينجور شد كه تصميم گرفتم ديكه كم نيارم.سعي كردم خودمو بكشم بالا.به خودم ميگفتم شايد اينجوري بتونم خودمو بهش نزديك كنم.وقتي از بالا به ديگران نگاه ميكردم حس غرور تمام وجودمو  در برميگرفت من برتر از ديگران بودم،اين حس اونقدر هوس انگيز بود كه بارها مايل بودم تجربه اش كنم.نحوه ي راه رفتنم،لباس پوشيدنم،آداب و معاشرتم كلي تغيير كرد.نميدونيد چه كيفي داره وقتي همه به تو نگاه ميكنن و....سرتونو درد نيارم  خيلي زود متوجه شدم دارم اطرافيانم رو از دست ميدم.و اين واقعه زماني آشكارتر شد كه براي مدتي مريض شده بودم اون موقع كسي به ديدنم نيومد و ازم سراغي نگرفت...قلبم خيلي شكست،براي لحظه اي از خودم متنفر شدم و زار زار شروع به گريستن كردم.بعد از اون،ديگه تصميمو گرفتم:من زميني ام.
 

+نوشته شده در پنج شنبه 13 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

يادمه بابا بهم ميگفت:"هميشه بايد در جريان آب حركت كني؛حركت در خلاف جريان آب،نابوديست"
آدماي مايع دار اينجوري مايه دار شدن.وقتي آب باشه خود به خود خاك هم به دنبالش مياد.و اين همون چيزيه كه خيلي ها به خاطرش جنگيدند.اصلا از زمان پيدايش حيات،همه جا آب بوده.روزي كه حيات به آخر ميرسه باز همين آب فوران ميكنه.همين آبي كه جون ما رو نجات ميده خيلي جاها هم بلاي جون خيلي ها شده؛اينو تاريخ ميگه.آدما از يه چيز غافل موندند؛شايد فراموش كردند كه همه چيز مال اونه.
گاهي وقتا اونقدر اسير نوشيدن يا غرق شدن آب ميشيم كه حتي يه لحظه هم به مسيري كه آب ما رو ميبره شك نمي كنيم!
براي لحظه اي بايد درنگ كنيم و از خودمان بپرسيم"آيا ما در حال حاضر،داريم در جريان درست حركت ميكنيم؟"

+نوشته شده در چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

 بالاخره انتظار به پایان رسید.آسمان بعد از مدتها انتظار بالاخره درهای رحمت خود را گشود،رحمت الهی باریدن گرفت،برکه ها دوباره جان گرفتندو چهره خسته و ماتم زده ما از کم آبی های اخیرطراوت تازه ای یافت.همشهریان عزیز باید شکر نعمت به جا آوریم و از مایه حیات استفاده بهینه نماییم.از تانکر داران عزیز خواهشمندیم در استفاده از آب برکه مراعات نمایند.همگی ما در حفظ و صیانت از این مایه گران بها مسئولیم.همشهریان عزیز بیایید به شکرانه این نعمت عظیم دستها را به سوی خالق گیتی بالا برده و او را شکر گوییم واز بخشاینده گناهان طلب مغفرت نماییم...آمین...

 

+نوشته شده در چهار شنبه 8 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

انگار همين ديروز بود كه همه از واقعه ي 13 فروردين 83 متاثر و غمگين بودند.آتش سوزي اي كه توي ناخري رخ داد همه را مبهوت و حيران خودش كرد.اون آتش دامن خيلي ها رو گرفت ولي خب با وجود همه ي اينا عده اي از اهالي اونجا از جمله هاشم آن را بازسازي كرد و بهش رونق داد.شايد اون روز كسي در مخاطره اش نمي گنجيد كه روزي الآن اين آتش در جان آنها رخنه كند.سايه ي خوانین بر سر آنها آمده،و ادعا ميكنند كه همه ي ناخري متعلق به آنهاست! به هر طرف كه نگاه ميكني از خان و املاك او بحث ميشود اما كسي نيست بگويد پس تكليف خانواده ي هاشم چي ميشود! خانواده اي كه سالهاي سال در آنجا زندگي كرده و تمام عمرش را صرف آباد كردن آنجا نموده.هاشم ورقه اي توي دستش بود و نياز به امضاي من و تو داشت.او حرف جديدي نمي گفت.فقط ميگفت:"من و خانواده ام و خيلي قبل تر بابام اونجا كار مي كرد.ما اينجا رو آباد كرديم ولي الآن..." وقتي داشتم به طومارش نگاه ميكردم متوجه شدم كه خيلي ها براش امضا نكردن! حتي شورا هم مهر نكرده! تنها بهش گفته"من امضا نميكنم ولي باهات هستم"!
حلف الفضول خود را متعهد مي داند كه از اهالي ناخري(كه در حقيقت اهالي خود ماست) حمايت كند. همه با هم بايست در احقاق حقوق يكديكر متحد شويم.و نبايست مصالح و منافع مردم  بر افرادي خاص ترجيح داده شود...

+نوشته شده در چهار شنبه 14 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

شما می توانید در این قسمت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات خود را درمورد سرفطر(زکات فطریه)به گوش مسولین مرتبط با آن برسانید.

در ضمن در نظرسنجی جدید ما نیز شرکت نمایید:با تو جه به مبلغ بالای 8550000 تومان که امسال جمع آوری شد آیا شما از نحوه ی توزیع سرفطر راضی هستید؟

+نوشته شده در یک شنبه 5 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

قراره اين جمعه من سر و صدا كنم.ديگه به اينجام رسيده.اولش يه طومار مينويسم بعدش ميرم رو منبر ميخونم آخه همين جوري اگه برم يه هو ديدي رفتم جلو ،نگاهم به نگاه بعضي ها افتاد و خودمو گم كردم.اونوقت هول ميشمو  ميگم"خودم مشكل آبتونو حل ميكنم،دنبالش ميرم" بعدش هيچ چي،آب كه از آسياب افتاد شما رو به خير ما رو به سلامت...ولي نه،انگار يه قراري قبلش بسته شده؛از همسايه شنيدم كه ديگه نذارن همين جوري هر كي هر كي به ساز خودش آواز بخونه،خب اينم از خوش شانسي ماست ديگه...نوبت ما كه ميشه همه ي كوزه ها ميشكنه.ميگي چه كار كنم؟بذار فكر كنم...! آهان فهميدم چه كار كنم؛به بابا ميگم سر همه رو گرم كنه منم توي شلوغي كار خودمو انجام ميدم.بعدشم كي به كيه! آخه بابا ميگه: وقتي اوضاع به هم ريخته است بهتر ميشه جمع و جورش كرد؛خودمون به هم ميريزيم خودمونم جمعش ميكنيم.اكه هم ديديم نميشه جمعش كرد ميندازيم گردن يكي ديگه...
_اي بابا بازم كه خواباي بد بد ديدي! با اين كارا كه آب گيرت نمياد تازه شايد اوضاع خراب تر هم بشه!
_خب ميگي جه كار كنم؟
هيچ چي بابا خر ما از كرگي دم نداشت!

+نوشته شده در جمعه 3 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

ما مایلیم اوایل هر هفته نظرسنجی جدیدی را ترتیب دهیم لذا از شما همشهریان محترم تقاضا داریم که در طرح نظرسنجی ما را یاری دهید.از دیدگاه شما،چه سوالاتی را به عنوان نظرسنجی مطرح کنیم؟

در ضمن در نظرسنجی جدید ما نیز شرکت نمایید.

+نوشته شده در چهار شنبه 1 شهريور 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |