دهنگ

 

دیشب جام رمضان دهنگ به اتمام رسید.مسابقه فینال این دوره بین تیمهای کهکشانی و بیگلر آبادبرگزار شد که در نهایت بازی به سود کهکشانی ها خاتمه یافت و قهرمان این دوره مسابقات شدند.در اختتامیه این دوره مسابقات آقای مظفری داور شایسته دهنگی خطاب به مسئولان ورزشی شهرستان و استان هرمزگان فرمودند:«که ما و روستای ما را هم در یابید»ایشان در ادامه سخنان خود افزودند:"با توجه به پیگیری های مکرر و نامه نگاری متعدد در خصوص ساخت سالن ورزشی در این روستا،با توجه به اینکه روستاههای همجوار از آن بهره مندند تاکنون هیچ گونه اقدامی از سوی مسئولین در این زمینه صورت نگرفته است،وآنها تنها به وعده دادن کفایت نمودند." امیدواریم درخواست بجا و منطقی ایشان که خواسته آحاد همشهریان می باشد به سمع و نظر مسئولین ذیربط برسد.
                                

 

+نوشته شده در یک شنبه 28 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

حوالی عید که میشه انگار همه چی تازه میشه...همه به تکاپو میفتن؛خونه باید تمیز باشه،دم درب باید جارو شده باشه.معمولا همه به وضع ظاهرشون به خوبی رسیدگی میکنن چون می دونن که قراره عید همدیگه رو ببینن اون موقع کلی همدیگه رو با نگاه کردن ورانداز میکنن.امروز رنگ زندگی از هر روز دیگه ای بارزتره.حتی طبیعت هم خوشحاله و ما خوشحالیم وفتی میبینیم مردم چقدر قشنگ با حالت خوش رویی از همدیگه حلالیت طلب میکنن و همدیگه رو در آغوش میگیرن.وقتی فرزندان از والدینشون عیدی میگیرن،چشمان مامان و باباها از اشک شوق پر میشه و بچه هاشونو سخت در آغوش میگیرن البته بچه ها هم خودشونو لوس تر میکنن"بابا،مامان عیدی بده" و اینطوری زندگی رنگ عشق به خودش میگیره و.........

جا داره از اونایی که الآن در بین ما نیستن هم یادی کنیم.خداوند آنها را مورد رحمت و مغفرت خودش قرار دهد.آمین

+نوشته شده در یک شنبه 29 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

هميشه يه عده فقير بودن يه عده غني! يه عده دستور ميدادن يه عده ي ديگه مظلوم واقع مي شدن...فلسفه ي عجيبيه! و عجيب تر آنه كه خيلي ها با وجود اينكه ميدونن داره به ديگري ظلم ميشه بازم طرفدار ظالم ميشن!حالا چرا بعضي ها اينجورين خودش نياز به يه متخصص داره كه اينو تحليل كنه...وقتي به آخراي رمضان ميرسيم دلمون ناخودآگاه ميگيره.انگار براي لحظه اي قلبمون از حركت باز مي ايسته! يا آنچنان به خروش مياييم كه حاضريم همين الآن دست به كار شيم اما....بعدش حسرت ميخوريم،احساس غم و اندوه همه جامونو دربر ميگيره.گاهي آرزوي مرگ ميكنيم
كاش هرگز آواره بودن پاره ي تنمان را نميديديم...
به پاس بزرگداشت روز قدس اين وبلاگ همبستگي خود را با مردم مظلوم فلسطين اعلام مي دارد.

+نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما همشهریان روزه دار نماز استسقاء بعد از نماز ظهر دیروز دوشنبه به امامت آقای ابراهیمی و جمعی از همشهریان مومن در محل مسجد جامع برگزار گردید.انشاالله به برکت همین حضور خداوند درهای آسمان و رحمت الهی خود را بر دلهای ما و سرزمین خشکمان بگشاید.و غرش های اخیر نویدبخش آینده پربرکتی برای ما وسرزمینمان باشد.
اما نکته قابل تأمل این است که ای کاش حضور مردم پررنگ تر می بود.هر اندازه دست های بیشتری به درگاهش دراز شود به همان میزان تاثیرش بیشتر خواهد بود.

 

+نوشته شده در سه شنبه 24 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

امروز ميخوام يه جور ديگه صحبت كنم.يه جورايي خودموني تر!مدت هاست دارم به ماهي فكر مي كنم.اينكه ما همش ميخوايم از آب گل آلود ماهي بگيريم! آخه وقتي آب نيست چرا اولا گل آلود كنيم! ثانيا چرا ماهي! اصلا مگه وقتي آب گل آلود باشه ماهي زنده مي مونه!

همين پارسال بود كه بابا مدام بهم نصيحت ميكرد:"هر جا مردمه تو هم برو اونجا.فقط خودتو نشون بده،كافيه" "سعي كن همه چي به اسم تو تموم شه" "مردم هر چه رو كه ميبينن باور ميكنن"و....خب اون موقع عقلم به اينا نمي رسيد؛يعني اصلا تو بحر اين چيزا نبودم.به خودم ميگفتم"دور از شتر بخواب،خوابت راحته" حالا همينش كمه كه چند روز ديگه برم در خونه ي مردم بزنمو بهشون چيز ميز بدم،مي ترسم يكي از همينا بهم بگه"اينا چيه آوردي،برو براي ما آب بيار!" اونوقت مي مونم چي بهش بگم مجبورم بگم"انشاالله خدا به ما هم بارون ميده" بعدش سرشو گرم ميكنم اينو بهش ميدم تا آبو يادش بره؛خب بايد يه جورايي دلشو به دست بيارم ديگه!

اي بابا بهتره از اين خواب و خيالابيام بيرون؛اولا بابا نميذاره كه من برم دم در خونه ي مردم.ثانيا گيرم هم گذاشت من كه بلد نيستم قربون صدقه ي مردم برم! هي دلت خوشا بابا...!

خب همين كارا رو ميكني كه ماهي گيرت نمياد ديگه!

 

+نوشته شده در یک شنبه 22 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

حلف الفضول جهت اطلاع شما همشهریان عزیزاز نحوه و شرایط پرداخت زکات فطریه همچنین زمان تحویل آن به هیأت محترم زکات فطریه اقدام به انتشار آن در این وبلاگ نموده است.
نظر به اینکه همه افراد جامعه مستطیع نبوده و در عین حال همگی خواهان پرداخت زکات فطر می باشند،لذا تقسیم بندی زیر بر اساس توانایی مردم طبق اعلامیه هیأت محترم فتوا انجام شده است:
1)افراد مستطیع کسانی که دارایی شان مبلغ 7میلیون تومان به بالا باشدبه ازای هر نفر 23هزارتومان
2)افراد متوسط10هزارتومان به ازای هر نفر(معادل بها 3کیلوبرنج خوب)
3)افرادی که در سطح پایین ترند6هزارتومان به ازای هرنفرمی باشد.(معادل بها 3کیلو برنج متوسط)
نکته: بهای متوسط فدیه یک چهارم سر فطر می باشد.
هیأت محترم زکات سرفطر روستااز مورخ23رمضان الی 26رمضان در محل مسجد جامع دهنگ آماده دریافت زکات سر فطر همشهریان عزیز می باشد.

+نوشته شده در شنبه 21 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

 خطیب جمعه اخوی بزرگوار آقای ابراهیمی نکاتی را مطرح نمودند.سخنان این بزرگوار در خصوص استفاده بهینه از فرصت باقی مانده در دهه آخر این ماه عزیز بود شاید خلاصه فرمایشات این بزرگوار مصداق این موضوع بود«که هیچ می دانید آخرین زنگ دنیا کی می خورد؟! خدا می داند ولی .....       آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورددیگر نه می شود تقلب کرد و نه می شود سر شخصی را کلاه گذاشت،آن روز تازه می فهمیم دنیا با همه ی بزرگی اش از یک جلسه امتحان مدرسه هم کوچک تر بود،آن روز تازه می فهمیم که زندگی عجب سوال سختی بود،سوالی که بیش از یکبار نمی توان به آن پاسخ داد،خدا کندآن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد،روی تخته سیاه اسم ما را در لیست خوب ها بنویسند،خدا کند حواسمان بوده باشدو زنگهای تفریح آنقدر در حیاط نمانده باشیم که حیات را از یاد برده باشیم،خدا کند که دفتر زندگیمان را زیبا جلد کرده باشیم و سعی ما بر این بوده باشدکه نیکی ها و خوبی هارا در آن نقاشی کنیم و بدانیم که دفتر دنیاچک نویسی بیش نیست. چرا که ترسیم عشق حقیقی در دفتر دیگری است»
حلف الفضول هم راستا با فتوای ائمه جماعت شهرستان بستک و فتوای هیئت زکات فطریه روستا شما همشهریان عزیز را به حضور پرشور و پررنگ هم در جمع آوری زکات فطریه وهم شرکت در نماز طلب باران که روز دوشنبه رأس ساعت 7صبح در محل مسجد جامع برگزار می شود،دعوت می نماید و پیشاپیش از حضورسبزتان در این گونه موارد جمعی خیر خواهانه تشکرویژه به عمل می آورد.انشاءالله به حول قوه الهی به برکت این ماه عزیز و قدوم مبارک شما همشهریان روزه دار در نماز طلب باران خداوند قادر رحمتش را بر سرزمین خشکمان فرو باراند...آمین...  

 

+نوشته شده در جمعه 20 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

اين روزا بيش از هر روز ديگه دلمون براي خدا تنگ ميشه.اين شبا هر كسي دوست داره خودشو به خدا نزديكتر كنه.بعضي ها نماز خواندن و قرآن تلاوت كردن رو از دست نميدن و در مساجد حلقه ميزنن...
بعضي ها با خدايشان راز و نياز ميكنن،شروع به درد و دل ميكنن.از خدا خيلي چيزا رو  درخواست ميكنن و....
همه ميدونن اين روزا روزاي خاصي هست.شب هاي قدر،براي همه يه فرصت تلقي ميشه.يه فرصت كه خدا به بنده هاش ميده.خيلي ها سعي ميكنن قدر خدا رو در شب قدر بدونن.احساسي كه اين شبا به ما ميده براي لحظه اي ما رو از اين دنياي واهي بيرون ميبره.قدري به فطرتمون نزديكتر ميشيم براي لحظه اي احساس ميكنيم كه ما چقدر از خدا دور شديم.بغضي گلويمون رو ميگيره.دست توبه بر ميداريم.از خودش ميخواهيم كه ما رو به حال خودمون رها نكنه و.....

+نوشته شده در پنج شنبه 19 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

ضيافت افطار...
ديروز روز فرهنگيان بود.ما هميشه به اينكه روستامون فرهنگيه افتخار ميكنيم.
اين بار دبیران محترم افطار را بهانه كردند و دور هم جمع شدند.ما خوشحاليم زمانيكه همچين صحنه هايي رو مي بينيم.هميشه وحدت داشتن, و در كنار هم بودن باشكوهست.البته ناگفته نماند كه جاي بعضي از شوراها  خالي بود.چه خوب مي شد آنها هم مي بودند.
 ما براي برگزار كنندگان اين ضيافت در سال هاي آتي  يه بيشنهاد داریم.حالا كه دور هم جمع شديد بهتر است به تبادل افكار و بهتر كردن امور روستا و مدرسه هم بپردازيد.مسائل و مشكلات خانواده ها و فرزندان را بررسي كنيد.و در صورت امكان به راهكار منطقي برسيد.
آخه حيف است كه از همچين فرصتي استفاده ي بهينه نشود.

+نوشته شده در چهار شنبه 18 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 

نماز جمعه این هفته با سخنرانی آقای ابراهیمی نیز گذشت.سخنان این بزرگوار در خصوص بزرگترین نعمتی که خداوند در انسان به ودیعه گذاشته ایراد سخن نمودند.ایشان در ادامه سخنان خودفرمودنداین نعمت که خداوند به انسان عطا فرموده بندگی با اختیار است که سبب تمایز او از سایر موجودات زنده نیز شده است که باعث گردیده اشرف مخلوقات نام گیرد.حسن ختام خطبه ایشان در موردمشکل کم آبی های اخیر است که شاهد آن بودیم.
از حواشی نماز جمعه این هفته بحث چند نفر از همشهریان عزیز با شورای محترم روستا آقای مرتضوی در خصوص مشکل آب و پیداکردن راه چاره برای حل این معضل مهم و حیاتی بودند که اظهارنظر آقای مرتضوی در خصوص رفع مشکل آب روستا نیز جالب توجه بود ایشان بیان کردند که برای رفع مشکل بی آبی 1)دعای طلب باران کنید 2)مخزن 3000لیتری آب بگیریددر حیاط خانه بذارید و با دینام از آب پر کنید تا مشکلی واسه چند روز بی آبی نداشته باشید.
صمیمانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما همشهریان عزیز در خصوص مشکلات بی آبی هستیم.

 

+نوشته شده در یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

داشتم نگاه ميكردم....آسفالت پر از آب بود.
و من حسرت ميخوردم...تا ديروز منزلمون بدون دينام،آب ميرفت بالا اما حالا...انگار آب ديگه جون نداره كه به ما برسه...هي چي بگم!با ديدن اين آب(روي آسفالت) كلي خاطره ي بد تو  ذهنم اومد...دستمو بردم پايين زدم توي آب...بعدش يه مشت آب تو دستم جمع كردم با خودم گفتم"ديگه كاري از بابا هم برنمياد"
آخه همش شعار ميده پاي محركه كه ميشه خودشو ميزنه به اون ور...نمي دونم ما چرا همش از جلو قربون صدقه اش ميريم ولي بعد كه رفت كلي بد و بيراه بارش ميكنيم...كاري به بد و خوبش ندارم ولي چيزي رو حل نميكنه! بابا هميشه جاي خودشو داره،شان خودشو داره.شايدم ما از بابا يه بت ساختيم.ميترسيم يه جيزي بگيم اونوقت فردا بهمون طعنه بزنه و بگه"يادته اون روز بهم چي گفتي" بعدش كارمونو انجام نده.محلّمون نده.شايد حتي جواب سلاممونو نده.ميگي چه كار كنم.وقتي سيمم به آخر ميرسه قاط ميزنم.مثل الآن!
ولي خب بابا ميگه هميشه خودتو كنترل كن.بايد تو جامعه مدام نقش بازي كني و گرنه....
حواسم نبود...ديگه آبي تو مشتم نمونده ...بي خيال بابا...خدا بزرگه...

+نوشته شده در پنج شنبه 12 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

 خطیب نماز جمعه این هفته برادر بزرگوارمون آقای محمد جعفری بودند.سخنان این بزرگوارباتوجه به قرارداشتن درماه مبارک همینطور که انتظار می رفت حول محور رمضان وروزه داری ایرادسخن نمودند.سخنان این عزیزگرچه کلیشه ای وتکراری می نمودودراین مورد بسیارگفته هاشنیده ایم،ولی در ادامه سخنان خود ازخالص بودن نیات خیرواعمال نیک آدمی صحبت به میان آوردندوبیان فرمودندکه این اعمال وافعال من جمله روزه داری بایدخالصانه برای رضای خالق هردوجهان باشد.حلف الفضول ضمن آرزوی  قبولی طاعات وعبادات همگی همشهریان عزیزدر این ماه مبارک توفیق عمل به احکام وگفته های این هفته نمازجمعه راازآفریدگارنیکی ها برای یکایک همشهریان  خواستار است.

+نوشته شده در شنبه 7 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

بعد از گذشت شش روز از شروع ماه مبارك رمضان، بالأخره جام رمضان هم شروع شد...ولي  چرا اينقدر دير!؟
آنچه قابل تامل است اين است كه چرا با وجود داشتن شوراي ورزش،باز هم افراد غير مسئول آن را به عهده گرفته اند؟ البته اين قضيه موضوع تازه اي نيست؛اگر به گذشته نگاهي بيندازيم نظير اينگونه ماجراها كم نيست؛ماجراهايي كه يه عده فقط مايلند اسمشان در جايي باشد نه خودشان! بايست براساس لياقت و عملكرد افراد، به آنها نقش و سمت مهم داد نه براساس ملاك هاي غير عقلاني...
از اينا كه بگذريم،حلف الفضول از افرادي كه موجب برگزاري مسابقات فوتسال و واليبال رمضان شده اند،صميمانه تشكر مي نمايد و به آنها خدا قوت مي گويد.چرا كه اينگونه فعاليت هاي ورزشي،براي مردم است و جوانان ما را به فعاليت خوب و مناسب سوق مي دهد...
در بازی فوتسال 10تیم شرکت کردند که 7تا از دهنگ،2تا از آل کندی و 1تیم از بیگلرآباد حضور دارند...
باید ذکر کنيم که امسال علاوه بر بازی فوتسال،برای اولین بار در چند سال اخیر بازی والیبال هم برگزار می شود که جای بسی خوشحالی دارد و امیدواریم اين سنّت پا برجا بماند.
در پایان  نظر سنجی درباره پیش بینی قهرمان فوتسال گذاشته ايم ...به نظر شما كدام تيم قهرمان خواهد شد؟در نظرسنجي ما شركت كنيد.

+نوشته شده در جمعه 6 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

ميگن از قديم يكي از اهداف افرادي كه به قبايل مختلف حمله ور مي شدند،به دست آوردن آب بوده.البته شايد در آينده نيز چنين شود!
از قديم الايام آب ارزش خاصي داشته است و از نيازهاي اوليه ي بشر بوده و هست.مردم ما نيز(علي الخصوص در چند دهه ي اخير) به اهميت اين مايه ي گران بها آگاهند.به گونه اي كه در بعضي خانه ها(علي الخصوص خانه هاي قديمي) در قسمتی از منزلشان چاه حفر نموده  بودند.البته بعضي از جوانان حال نيز در انديشه ي اين اقدام هستند،ولي آيا واقعا راهكار اين است؟اگر قرار باشد همه چاه حفر كنند جه بر سر ما مي آيد؟!
ما براي جلوگيري از اتفاقاتي كه در آينده شايد رخ دهد،پيشنهاداتي داريم كه در اينجا به ترتيب اولويت به آن اشاره خواهيم كرد:
1) تغيير دادن مسير حركت مخزن آب اصلي:راهكار اصلي اين است كه آب مخزن اصلي به سوي اين روستا روان گردد.در حال حاضر اين آب به مدت حدود 5 سال است كه به سمت تدرويه در جريان است! ما پيشنهاد ميكنيم كه به صورت مقطعي(هر 5 سال يك بار) مسير جريان مخزن آب اصلي را تغيير دهند و در حال حاضر بايست اين آب به سمت دهنگ روانه گردد"چراغي كه در خانه رواست در مسجد حرام است".البته اين راهكار به سمع و نظر شورا و دهيار محترم رسانده شده،ولي اينكه چرا اجرا نمي شود،خود جاي بسي بحث دارد!! كه در صورت نياز ما در روزاي آتي به آن خواهيم پرداخت.
2) ايجاد سد:بايست قبل از اينكه به فكر برداشت آب سفره ي زيرزميني(از طريق حفر چاه) باشند ابتدا حجم آن را محاسبه كنند.در حال حاضر ما نه تنها ذخيره ي آب نداريم بلكه همين مقدار اندك،با كندن چاه،موجب شده اوضاع  وخيم تر شود.بحث ايجاد سد از مدت ها بوده و هست ولي هنوز اقداماتي صورت نگرفته است.البته همين اواخر صحبت هايي شده است كه با حفر چاه سد را هم ايجاد مي كنند اما معمولا اول سد ميزنن بعد چاه حفر ميكنند نه اينكه اول چاه حفر كنند بعدا بگويند كه ما سد ميزنيم("وعده ي سر خرمن")
3)استفاده از  تلمبه های کشاورزی در فصل خاص: ما اعتقاد داريم كه مصالح و منافع مردم بر هر چيز و هر كسي ارجحيت دارد؛زمانيكه مردم ما آب نداشته باشند،چرا بايد يه عده همه روزه آب را براي كشاورزي و مزارع خود به كار برند؟در صورتیکه می توانند با فصل بندی کردن (مثلا از خرداد ماه الی مهر ماه)تا حدودی مشکل کم آبی را حل کنند.
البته اگر باز راهكاري از سوي كسي پيشنهاد شود ما صميمانه آن را مي پذيريم.پيشنهادتان را با ما در ميان بگذاريد.

 

بيش بيني:در صورتيكه روال به همين منوال پيش رود و تدبيري انديشيده نشود ما پيش بيني ميكنيم كه مردم ما در تنگناي بيشتري قرار خواهند گرفت.

+نوشته شده در سه شنبه 3 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

شب نیمه جان و بی نفس چادر سیاه خود را جمع می کند،در فلق شادمانی برپاست ,زمین در انتظار کاروان نور و معنویت پای کوبی می کند. عطر ماه رمضان ،دلهای عاشق را باز سوداگر عرصه عشق بازی با خدا کرده است .اولین سحر این ماه عظیم همیشه حال و هوایی خاص دارد.هنوز چشم ها به بی خوابی قبل از طلوع عادت نکرده است و هنوز رخوت شب های سر مست از خواب ،جان ها را رها نکرده است.با این حال شور الهی شدن و شوق نشستن پای سفره ای که بر بال ملائک گشوده شده چنان شور انگیز است که زیر سقف خانه مسلمانان هیچ چراغی دراین ظلمت شب خاموش نیست.کاش چراغ دلهایمان هم با همین سرعت روشن شده باشد!کاش حسابمان را از سال قبل تسویه کرده باشیم و اولین سحر ماه مبارک را با هیچ غل و غشی یا خط و خش سیاهی در کارنامه اعمال مان به نخستین صبح روزه داری پیوند بزنیم. راستی ! در سالی که گذشت چقدر انسان بوده ایم ؟منظور از آن ،انسانهای راستین است که خدا،اشرف مخلوقات خطابشان کرد.

همشهری عزیز:رمضان ماه ضیافت الهی ،ماه تابیدن نور ایمان بر قلبها ، ماه عروج به سوی قله های بلند رستگاری ،ماه راز و نیاز با حضرت حق،ماه پرواز روح تا اوج ملکوت،ماه شکستن سنگرهای شرک درونی و بازنگری در خرابی های جان و جسم است.

زیانکار کسی است که رمضان بگذرد و او در کوره روزه نگدازدوپاک نشود،خسران زده کسی است که ماه مغفرت بر او بگذرد و غفران الهی شامل حالش نشود و حالش تحول نیابد مگر ما چقدر فرصت"تجدید دیدار" با "فطرت" داریم؟

 

+نوشته شده در دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |

آقای عبدالله ابراهیمی خطبه‎ ‎این هفته نماز جمعه را به بررسی اهمیت زمان در زندگی آدمی اختصاص دادند و با بیان اینکه خداوند در بعضی از سوره های قرآن به زمان قسم یاد کرده اند فرمودند مقوله ی زمان دارای ارزش بالایی در زندگی است و همه انسان ها تقریبا به طور مساوی از این نعمت برخوردارند... وی در ادامه حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) آوردند که فرمودند :دو چیز در زندگی بشر اهمیت بسیاری دارد ولی اکثر مردم نمی دانند و آن را تا از دست ندادند درک نمی کنند و آن دو چیز نعمت سلامتی و فراغت زمانی است ... ایشان در پایان فرمودند که باید از زمان و موقعیتی که داریم به نحو شایسته و خداپسندانه استفاده کنیم تا وقتی آن فرصت از دست رفت حسرت آن را نخوریم

+نوشته شده در دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |