رمضان

دهنگ

شب نیمه جان و بی نفس چادر سیاه خود را جمع می کند،در فلق شادمانی برپاست ,زمین در انتظار کاروان نور و معنویت پای کوبی می کند. عطر ماه رمضان ،دلهای عاشق را باز سوداگر عرصه عشق بازی با خدا کرده است .اولین سحر این ماه عظیم همیشه حال و هوایی خاص دارد.هنوز چشم ها به بی خوابی قبل از طلوع عادت نکرده است و هنوز رخوت شب های سر مست از خواب ،جان ها را رها نکرده است.با این حال شور الهی شدن و شوق نشستن پای سفره ای که بر بال ملائک گشوده شده چنان شور انگیز است که زیر سقف خانه مسلمانان هیچ چراغی دراین ظلمت شب خاموش نیست.کاش چراغ دلهایمان هم با همین سرعت روشن شده باشد!کاش حسابمان را از سال قبل تسویه کرده باشیم و اولین سحر ماه مبارک را با هیچ غل و غشی یا خط و خش سیاهی در کارنامه اعمال مان به نخستین صبح روزه داری پیوند بزنیم. راستی ! در سالی که گذشت چقدر انسان بوده ایم ؟منظور از آن ،انسانهای راستین است که خدا،اشرف مخلوقات خطابشان کرد.

همشهری عزیز:رمضان ماه ضیافت الهی ،ماه تابیدن نور ایمان بر قلبها ، ماه عروج به سوی قله های بلند رستگاری ،ماه راز و نیاز با حضرت حق،ماه پرواز روح تا اوج ملکوت،ماه شکستن سنگرهای شرک درونی و بازنگری در خرابی های جان و جسم است.

زیانکار کسی است که رمضان بگذرد و او در کوره روزه نگدازدوپاک نشود،خسران زده کسی است که ماه مغفرت بر او بگذرد و غفران الهی شامل حالش نشود و حالش تحول نیابد مگر ما چقدر فرصت"تجدید دیدار" با "فطرت" داریم؟

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در دو شنبه 2 مرداد 1391برچسب:,ساعتتوسط حلف الفضول | |